Det kan i nogle tilfælde ske, at der opstår en fejl ved overførslen til regnskabssystemet. Fejlen skyldes typisk noget opsætning i regnskabssystemet, som hurtigt kan løses.
Sådan løser du fejlen
Der kan være flere årsager til, at der dukker fejl op ved overførslen til regnskabssystemet. – Find årsagen til fejl beskeden her:
Vis fejl besked
1. Åbn menuen i venstre hjørne
2. Klik på “regnskabssystem”
3. Klik “vis” i den røde boks i bunden.
4. Læs fejl beskeden – Heri vil stå en forklaring på hvad fejlen skyldes.
→
Eksempel på en fejlbesked
I dette eksempel er der taget udgangspunkt i fejlbeskeden:
“Det næste bilagsnummer er ikke muligt i kassekladden”
Sådan løser du fejlen
Åbn dit regnskabssystem
(I dette eksempel: e-conomic)
1. Find kassekladden som er tilkoblet Kontolink.
←
2. Klik på pilen til højre for “andre muligheder” under kassekladdenavnet.
3. Klik herunder på “opsætning af kassekladde”.
E-conomic kassekladde
4. Kig på bilagsnumrene i feltrene: “næste nummer” og “maks. nummer”.
→
I dette eksempel:
“næste = 101” og “maks. = 100”.
Det vil altså sige, det næste bilagsnummer er overskredet maks. nummeret – Derfor kan Kontolink ikke finde bilagsnummeret =
“fejl ved overførsel”
Ændre maks. nummeret
5. Klik i feltet “maks. nummer”, og hæv antallet af maks. nummeret i kassekladden.
←
6. Klik derefter “Godkend” nederst til højre.
Gå tilbage til Kontolink
7. Åbn den røde boks under “regnskabssystemet” igen.
→
8. Klik her “Er løst”.
9. Gå tilbage på transaktionslisten.
Sådan!🎉
Du har nu fikset “fejl ved overførsel” – Transaktionen har nu fået et bilagsnummer, samt den er overført til dit regnskabssystem.
←
OBS. får du fortsat “fejl ved overførsel” i transaktionslisten, prøv at opdater siden.
Har du brug for hjælp?
Vi giver altid en hjælpende hånd med, så skriv eller ring gerne til os 😊
- hello@kontolink.com
- 71 99 97 70